A trip around a magic puzzle
Interactive Installation
with the collaboration of Xu Kee and Adrian D. Cheok
produced by Mixed Reality Lab, Singapore National University
2003
A Trip Around a Magic Puzzle is an interactive installation which uses augmented reality technology to offer the spectators a journey through the morphology of the contemporary cities.
The piece uses a puzzle as a simple interface, which is composed of 4 square pieces printed on both sides. These pieces can be combined to generate several different geometric compositions. Each one of those combinations (geometric patterns) takes the spectator to a different 3-dimensional area of the complex and subjective architecture of the city which we have previously designed.
Basically this city is composed of communication networks that cover different areas: work area, shopping area, sports area, etc…. it acts like a main communication nexus in this complex architecture of roads, streets, and information channels which we have placed several places for leisure and social relations.
Those places, represented by real 360o images of different parks of the city of Valencia (Spain), can be found also by combining the pieces of the puzzle. By playing (interacting) with our puzzle interface we can discover different urban areas and sometimes if we find the exact combination by chance, we could arrive in a park to relax and socialize with other people.
A Trip Around a Magic Puzzle es una instalación interactiva que utiliza tecnología de realidad aumentada para ofrecer a los espectadores un viaje a través de la morfología de las ciudades contemporáneas.
La pieza utiliza un rompecabezas como una interfaz simple, que se compone de 4 piezas cuadradas impresas en ambos lados. Estas piezas se pueden combinar para generar varias composiciones geométricas diferentes. Cada una de esas combinaciones (patrones geométricos) lleva al espectador a un área tridimensional diferente de la arquitectura compleja y subjetiva de la ciudad que hemos diseñado previamente.
Básicamente, esta ciudad está compuesta de redes de comunicación que cubren diferentes áreas: área de trabajo, área de compras, área de deportes, etc. Actúa como un nexo principal de comunicación en esta compleja arquitectura de carreteras, calles y canales de información que hemos colocado. Varios lugares para el ocio y las relaciones sociales.
Esos lugares, representados por imágenes reales de 360o de diferentes parques de la ciudad de Valencia (España), se pueden encontrar también combinando las piezas del rompecabezas. Al jugar (interactuar) con nuestra interfaz de rompecabezas podemos descubrir diferentes áreas urbanas y, a veces, si encontramos la combinación exacta por casualidad, podríamos llegar a un parque para relajarnos y socializar con otras personas.